Abuz în serviciu admis de directoarea liceului „Iulia Hașdeu"

Toporovschi Alina-Violetta
30/06/2016

Nu credeam că voi ajunge și la momentul acesta, nu am însă o altă soluție pentru că nu e normal, e urât, e strigător la cer ceea ce se petrece. Familia noastră locuiește în raza districtului școlar al Liceului "Iulia Hașdeu" mai mult de 4 ani. Eu nu căutam o altă școală pentru că din experiența cu clasele primare consider că calitatea studiilor depinde doar de profesor și implicarea părintțlor, și nu de reputația școlii.

Pe 18 mai am fost să mă informez referitor la înmatricularea în clasa a 5-a la Liceul "Iulia Hașdeu" și să scriu și cererea de înmatriculare. La intrarea a doua (intrarea principală-hall-intrarea 2) o doamnă nu m-a lăsat să trec la administrație și m-a informat că pe 13 iunie e ultimul examen în clasa a 9-a și documentele se vor primi începând cu 13 iunie. Nu am încercat să insist să intru, nu am mai venit între 18.05-13.06 să mai incerc. Am considerat ca informația e veridică, odată ce îmi este comunicată de către un angat al liceului. Și fiecare angajat este coordonat de către directorul acestuia, nu?

Pe 13 iunie am mers din nou la liceu, iar la intrare era doamna directoare Goncear E. și câțiva profesori (probabil profesorii claselor a 9-a, era timpul examenului). Doamna m-a informat că pe 31 mai a primit documente de la 3 copii și ei deja sunt înmatriculați, iar locuri nu mai sunt. Am explicat situația și am întrebat cum să procedez acum dacă eu personal am fost dezinformată și nu port nicio vină. Pe de altă parte, nu e corect să fie primiți cei care au venit după mine și copilul meu, nu? Doamna mi-a zis că locuri nu-s și ea nu știe nimic. 

- Și dacă scriam cererea pe 18 mai, locuri oricum nu erau. (Da, însă data cererii era să-mi dea prioritate față de cererile scrise pe 31 mai?)
- Și că pe 31 mai s-au eliberat trei locuri, pe care le-a solicitat un oarecare dl. Gh. și doamna a înmatriculat trei copii la recomandarea lui.
- Și că trebuia să venim “la ea” din clasa 1-a și să nu ducem copilul în altă parte.
Eu am spus că nu știu cine este dl. Gh. La care doamna mi-a răspuns: “… mmm… iată, nu știți”. 

Am telefonat la linia verde la DGETS și peste un timp m-au sunat și mi-au zis să merg a doua zi, pe 14 iunie la liceu și că doamna îmi va asculta situația.

Pe 14 iunie am avut o discuție similară cu doamna Goncear în anticameră, îin prezența unui domn și a două doamne (e important, la ambele discuții au fost prezenți mai mulți martori). La fel mi s-a spus că:
- Dacă scriam cererea pe 18 mai, locuri oricum nu erau. Că ea nu are caiet, catalog unde poți să te înscrii la rând, când sunt locuri – înmatriculează.(Și cererea cu data înregistrării nu are oare valoare atunci când se eliberează vreun loc?)
- Și că are doritori încă din februarie să vină în clasa a 5-a. (Și cum aceasta nu se contrazice cu p.1?)
- Și că pe 31 mai s-au eliberat trei locuri, pe care le-a solicitat un oarecare dl. Gh. și doamna a înmatriculat trei copii la recomandarea lui. (Cine e dl. Gh. și de ce eu trebuie să știu cine e?)
- Și că trebuia să venim “la ea” din clasa 1-a și să nu ducem copilul în altă parte. (E ok din punct de vedere etic ca un director de școală să facă asemenea reproșuri?)
- Și că pot să mă plâng macar și la minister. (!!!)

Am înregistrat plângerea la DGETS cu nr. de înregistrare 01-21\26

PLÂNGERE
Eu, Toporovschi Alina-Violetta, solicit implicarea DGETS în situaţia în care copilului meu Toporovschi Milena i se refuză sa fie înmatriculată in cl.5 a liceului teoretic "IULIA HAŞDEU".
Pe 18 mai am am mers la liceu să mă informez referitor la perioada primirii documentelor pentru înmatriculare pentru clasa 5a. La intrarea a doua (intrarea principala-hall-intrarea 2) o doamnă nu m-a lasat sa trec la administraţie şi m-a informat ca pe 13 iunie e ultimul examen in clasa 9a şi documentele se vor primi începînd cu 13 iunie.
Pe 13 iunie am mers din nou la liceu, şi doamna directoarea Goncear E. m-a informat ca pe 31 mai a primit documente de la 3 copii şi ei deja sunt înmatriculaţi şi locuri nu mai sunt. Am explicat situaţia şi am întrebat cum să procedez acum dacă eu personal am fost dezinformată de angajaţii liceului şi nu port nici o vină, de pe altă parte nu e corect sa fie înmatruculaţi cei care au venit după noi şi noi nu.
Doamna mi-a zis că locuri nu sunt şi ea nu stie nimic.
Dupa consultaţia le telefon cu d-na Botnaru Tatiana de la DGETS, am revenit pe 14 iunie la liceu şi din nou am fost informată ca locuri nu sunt.
Solicit implicarea DGETS şi cercetarea cazului, luînd în consideraţie că prima mea vizită la liceu a fost pe 18 mai (la necesitate sunt gata sa prezint contactele martorilor care erau la curent ca pe 18.05.2016 am fost la liceu) şi după această dată au fost înmatriculaţi mai mulţi elevi, copilul meu insa a fost refuzat.
Totodata d-na Goncear E. de două ori (pe 13 şi pe 14 iunie) mi-a reproşat ca trebuia să venim în clasa 1 la acest liceu şi să nu ducem copilul în altă parte, ceea ce consider fiind incorect din punct de vedere etic.

Și iată răspunsul Direcției (deci, s-au spalat pe mâini):

1. Nu s-a luat în considerație nici data primei mele vizite la liceu și prioritatea pe care trebuia să o aibă cererea scrisă pe 18.05 față de cele datate cu 31.05. 
2. Nu e scris NIMIC despre cele trei locuri eliberate și imediat ocupate pe 31 mai. (98 de elevi au fost pe 27 mai, 98 sunt în prezent) .
3. Nu s-a întreprins nicio masură referitor la dezinformarea pe care am primit-o și lipsa de acces în liceu. Nimeni nu a fost pedepsit pentru aceasta.
4. Nu s-a întreprins nicio măsură referitor la reproșurile neetice ale doamnei și la fel nu a fost pedepsită pentru aceasta.

Notă: sesizarea nu reprezintă un material jurnalistic. Centrul de Investigații Jurnalistice nu este autorul sesizării. Informația reprezintă doar opinia autorului sesizării. În caz de dezacord, persoana vizată este în drept să vină cu o reacție, iar instituția noastră o va publica pe acceași platformă și o va trata în condiții egale.

Notă: sesizarea nu reprezintă un material jurnalistic. Centrul de Investigații Jurnalistice nu este autorul sesizării. Informația reprezintă doar opinia autorului sesizării. În caz de dezacord, persoana vizată este în drept să vină cu o reacție, iar instituția noastră o va publica pe acceași platformă și o va trata în condiții egale.

Other complaints for

Toporovschi Alina-Violetta
30/06/2016

Comments