Posta Moldovei

Anonymous
02/11/2019

”Poșta moldovei” - zero transformări. Cam demult n-am fost pe la poștă, n-am avut nevoie. Iar acum am avut nevoie. Îmi trebuia să trimit un colet la Israel. Deci, m-am gîndit că dacă oricum merg la poștă să-mi cumpăr și un ziar. Întru eu, deci, în oficiul poștal și, ceia ce-am văzut m-o șocat. În fiecare ghișeu stătea cîte un stand cu gumă de mestecat, clei și brichete. În fața mea era o doamnă la fereastră care întreba de lucrătorul poștal: cum să scrie corect adresa pe plic, pentru ce-i trebuie notificările, cît costă expedierea scrisorii etc.? Toată această informație trebuia să fie amplasată pe panourile informaționale de pe ferestruici, unde stau operatorii, nu? Dar, în schimb stau amplasate gumele de mestecat, cleiuri și brichete. Conducerea poștei corect procedează? Sau se gîndesc doar la bani? Apropo, ziarul așa și n-am mai cumpărat, n-am găsit nimic pe vitrine. Toate-s ocupate cu gume și restul prostiilor. Orice producător din moldova cunoaște că, pentru intrare în magazin și amplasarea pe rafturi al produselor se ia o taxă suplimentară. Și, dacă este un contract atunci se găsesc metode pentru a ascunde o parte de bani de la producător pentru amplasare pe rafturi. Cleiul, gumele și brichetele sunt amplasate pe toate vitrinele oficiilor poștale din Chișinău. Vă dați seama cîți metri pătrați sunt? Interesant, poșta are ceva venituri din produsele comercializate care nu sunt profilate direct, sau acești bani colectați pleacă direct în plicuri către administrația poștei? Apropo, din discuții cu lucrătorii poștei am realizat că ei sunt impuși să vîndă de pe timpurile lui Nastas. El o demis, cu poșta conduce un alt individ de PDM, d-l Chitoroagă, iar cleiul și gumă de mestecat o rămas. E clar că sume bune în plic se înmînă de cătrea această firmă, - vînzătoare de clei. Interesant că pe siteul poștei o și apărut un loc vacant pentru un ”merchandiser”. Magazine rețeliste îmi pare că rîd în hohote. Ce caută un merchandiser la Poșta Moldovei? Îmi pare că o să plaseze cleiurile și gumele de mestecat pe rafturile strîmbe într-o încăpere fără condiționare, încălzire care, de fapt, demult necesită reparații. Apropo, i se propune tocmai 10000 lei salariu, iar poștașii primesc 1500-3000 lei. Deci, poate deja a-r vinde și alte produse? De ce nu? Iar clientul poște nu poate o adresă să completeze pe un plic, căci informație nu este nicăieri pe aceste vitrine pline de cleiuri și brichete, totul e ocupat cu merchandise. Ceva timp în urmă (2016) Guvernul RM o întărit un regulament nou pentru Poștă. Sunt cîteva puncte interesante și anume: 2) în sala de operaţiuni a oficiului poştal trebuie să fie instalate în locuri accesibile utilizatorilor cutia poştală pentru scrisori, după caz, şi panourile informative privind prestaţiile poştale, şi anume: a) condiţiile generale privind furnizarea serviciilor poştale; b) lista serviciilor prestate; c) categoriile, tipurile şi dimensiunile trimiterilor poştale; d) modalitatea de completare a formularelor şi de scriere a adresei; e) informaţii despre tarifele poştale; f) codurile poştale; g) termenele de păstrare a trimiterilor poştale; h) informaţii privind obiectele interzise în trimiterile poştale; i) condiţiile de ambalare a trimiterilor poştale; j) standardele de calitate în ceea ce priveşte serviciul poştal universal; k) răspunderea furnizorului de servicii poştale; l) zilele şi orele de audienţă în structurile de conducere ale unităţii poştale; Iată așa informații trebuie să fie pe panourile informaționale și rafturi în locul brichetelor, cliurilor și gumelor de mestecat. O atenție deosebită la punctul ”f” - codurile poștale. În nici un oficiu poștal din Chișinău n-am văzut aceste coduri, ele practic sunt absente. Doar dacă operatorul va dori să vă ajute și se va uita în cărțulia sa cu aceste coduri și-l va dicta. Poate Procuratura generală va iniția o anchetă cu această întrebare și va deschide un dosar penal conform legiii: ”Beneficiari din influență”, sau ”furnizarea serviciilor de proastă calitate” și, poate, în sfîrșit vor începe careva modificări și procese evolutive la Poșta Moldovei, pe care clienții tot așteaptă de ani de zile?

Notă: sesizarea nu reprezintă un material jurnalistic. Centrul de Investigații Jurnalistice nu este autorul sesizării. Informația reprezintă doar opinia autorului sesizării. În caz de dezacord, persoana vizată este în drept să vină cu o reacție, iar instituția noastră o va publica pe acceași platformă și o va trata în condiții egale.

Other complaints for

Anonymous
02/11/2019

Comments