Solicitam urgent control la policlinica din Slobozia-Mare, Cahul

Elena R.
13/11/2014

Noi, locuitorii din satul Slobozia Mare, r.Cahul,aducem la cunoștință despre ceea ce se întâmplă în policlinica din sat, cu speranța că se va găsi ajutor și pentru noi.
Doamna șefă Elena Saghin nu-și îndeplinește multele funcții pe care le are și pe care nu le merită, pentru că a distrus asistența medicală locală prin:
1)program de lucru nerespectat (deși doamna are un orar pe ușă, ea lipsește zile întregi, iar primirea care ar trebui s-o facă medicul o face asistentele(ele sunt obligate de ea), ceea ce nu se permite în mod normal). Pentru ce ne mai ducem la medic?să n eînscrie asistentele în jurnale și gata? În luna august 2014 șefa a fost în concediu, dar primirea I-a fost făcută de asistente. Cum e posibil așa ceva? 3 septembrie 2014 a fost doar una din multele zile în care Elena Saghin vine în Chișinău cu interes personal (pe la copii), dar primire I s-a făcut de către asistente. Știm mulți oameni netransportabili care solicită medicul acasă. Ce face dna Saghin? trimite o asistentă medicală ca să-i acorde primul ajutor. Păi bine, dacă omul avea nevoie de asta suna la urgență, dar el are nevoie de un medic care să-l consulte și să-i prescrie un tratament. Păi nu-I bine de trait așa? Asistenta tânără cu copii mici să facă totul pentru vreo 2000 de lei(din care se taie dacă dumneaei ceva nu-I place nu professional, dar personal), iar medicul pensionar să ajungă la circa 1000 de euro lunar (că are mai multe salarii de medic cumulate illegal pentru mai multe locuri de serviciu pe care măcar nu le onorează cu prezența)
2) Exemplu de la doamna Saghin iau și alți medici, dar mai ales alți lucrători care o „deservesc”personal pe dumneaei. Adică, dacă se va merge fără a se anunța în policlinică, o parte din angajați pot lipsi de la locul de muncă în timpul cuvenit, însă aceștia sunt tabelați la salariu și nu primesc mustrări sau alte formalități administrative.
3) Doamna șefă are taxe suplimentare obligatorii pentru copii de până la 1 an (pentru 1 consultație - circa 100 lei), pentru copii care fac forma F086E de admitere la școli, și chiar pentru alte categorii de asigurați.
4)Tot doamna șefă, din incompetențe administrative, a lichidat mai multe servicii locale (policlinica deservind peste 6000 de oameni). Una dintre cele mai mari probleme este închiderea laboratorului. Oamenii sunt nevoiți să-și ducă fecalele la Cahul sau Vulcănești, iar de-acolo, pentru că dumneaei din incompetentă nu încheie contracte cu instituțiile orășenești, oamenii sunt alungați de pe la uși. La fel se întâmplă și cu trimiterile la specialist, doar din cauză că dna Saghin calcă pe greble la raion, conducătorii clinicii din Cahul taie din posibilitățile asiguraților (spre exemplu: la un medic neurolog/oncolog/etc. se pot înscrie doar 2 personae pe lună, asta în timp ce policlinica din sat desrevește peste 6000 de oameni!!!!). Însă lucrurile se pot schimba dacă omul își ascunde asigurarea și scoate banul la vedere.
5)Încă un lucru urât pe care-l face șefa în policlinică și pe care noi, bolnavii care mergem pe-acolo nu-l putem înțelege, este dezastrul din clădire (dna este responsabilă și pentru distrugerea spitalului în care se internau mii de oameni din sudul Republicii care nu încăpeau prin spitalele din orașe). S-o luăm de la acoperiș: prin 2003-2004în policlinică s-a făcut reparatie. dacă tipul nou de acoperiș care are garanție de 40 de ani prin alte părți rezistă, la noi a cedat în 10 ani. deci în 2014, în loc să se deschidă laboratorul, să se investească în aparataje, etc., banii au fost băgați în acoperiș, După care li se zicea la asistente că ăși vor primi salariu pe bucăți, că n-are bani. Dacă era deșteaptă, făcea bomboană din policlinică, că instituția îi mare cu multă populație și pe an îi vin mai mulți bani decât în alte părți. Înafară de asta, pentru a trece acreditarea din 2014, le-a obligat pe asistente să facă reparatie din banii lor prin cabinete. Deci dacă starea lucrurilor în care s-a ajuns doar în 10 ani nu s-ar fi schimbat (datotită jertfirii asistentelor), dumneaei ca sefă n-ar fi trecut acreditare! era un dezastru! și ce credeți că se întâmplă acum în clădire? plouă în interior la fel ca și până în 2014, ca rezultat al incompetenței!!! măcar a doua oară putea să fie mai atentă cu reparațiile.
6) O altă treabă și cea mai gravă ar fi faptul că, din punct de vedere financiar nu se descurcă. Dumneaei nu știe pe ce lume se află, însă spune în mod repetat și le sperie pe asistente de față cu bolnavii că le reduce, n-are bani pentru salarii (deși la 1 medic trebuie să revină 3 asistente, ea a lăsat 2, pe-a treia a dat-o afară ) Dacă în mod legal coeficientul medicului este de 3-3,5(cu excepții până la 5), ea se laudă că ar trebui să aibă coeficientul 7, și ăsta-i puțin, cel mai bine a r fi 10, și o să ajungă la asta. Nu-I normal ce face din colectiv, le tratează pe săracele femei ca pe niște animale. și ele se tem să se plângă, de-aceea am hotărât noi, un grup de oameni care avem cât de cât carte și ne dăm seama că nu-I corectă, să găsim pe cineva care s-o urmăreascăcel puțin vreo câteva săptămâni, și să-i găsească greșelile.
Și încă ceva! am aflat că ștampila instituției folosită de ea este falsă. Ni s-a spus de la raion, care ne întorc din drum din această cauză. Mai departe, contabila s-a lăudat prin sat precum că șefa îi dă un salariu mai mare, numai să facă așa cum vrea ea cu banii policlinicii (așa că abaterile sunt la ordinea zilei). Contabila ami are și norma pentru cadre (primește de 3-4 ori mai mult decât asistentele) de la acreditare, pentru că femeia care a lucrat până la ea nu era de accord cu toate capriciile șefei care contravin tuturor codurilor: muncii, dreptului, etc.
Pentru toate aceste dar și pentru altele la care noi nu ne pricepem, vă rugăm să acționați după cum credeți că trebuie, pentru că nu se mai poate. noi oamenii am ajuns să mergem cu banu-n mână la alte clinici. Degeaba mai avem policlinica în sat în frunte cu dna Saghin, nu prea ni-i de ajutor. A distrus ea tot. Credem că există alți oamni care ar putea să se descurce mult mai bine în locul ei și care să nu-și bată joc de oameni.

Notă: sesizarea nu reprezintă un material jurnalistic. Centrul de Investigații Jurnalistice nu este autorul sesizării. Informația reprezintă doar opinia autorului sesizării. În caz de dezacord, persoana vizată este în drept să vină cu o reacție, iar instituția noastră o va publica pe acceași platformă și o va trata în condiții egale.

Other complaints for

Elena R.
13/11/2014

Comments