Domnule Renato Usatîi, schimbați funcționarii obraznici de la primăria pe care o conduceți

Diana Grosu
01/07/2016
Foto: http://ru1.md/

Domnule Renato Usatîi, am observat că atunci când mă adresez dumneavoastră în public, mă auziți mai bine și ca, prin minune, se iau măsurile de rigoare mai repede decât în cazul în care vă adresez scrisori oficiale pe adresa primăriei municipiului Bălți de pe str. Independenței 1( cu înregistrare în anticameră și cu aplicarea numărului de intrare a documentului etc.)

În acest context, vreau să va întreb de ce țineți la primărie funcționari atât de aroganți și obraznici încât își permit să interogheze și să intimideze cetățenii la telefon pentru faptul că li s-a pus o întrebare probabil incomodă la care sunt nevoiți să răspundă. Ma intreb de ce eu sunt nevoită să suport  reproșurile funcționarilor dumneavoastră  numai pentru faptul că pun întrebări cetățenesti și firești, întrebări la care aștept răspunsuri clare și legale.

Vă rog să le amintiți angajaților dumneavoastră că sunt funcționari publici, iar rolul lor este să ajute populația. Dumneavoastră  știți foarte bine că în traducere din engleză „civil servant” înseamnă servitorul societății. Funcționarii noștri publici ar trebui să fie conștienți că atunci când ocupă o asemenea funcție, ei nu sunt altceva decât cei care trebuie să ofere servicii profesioniste și corecte populației. Impresia generală este că acești funcționari se comportă ca  niște împărați la care trebuie să venim umili și cărora să le facem plecăciuni. Vă rog să le aduceți la cunoștință angajaților dumneavoastră prevederile Legii cu privire la statutul funcționarilor publici și ale Codului de conduită a funcționarului public. Se pare că pentru unii angajați de la  primăria condusă de dumneavoastră aceste acte normative nu înseamnă nimic și că aceste obligații etice si morale sunt doar pe hârtie. Vă rog, în numele populației orașului nostrum, să îi învățați pe acești funcționari aroganți să vorbească politicos și respectuos cu cetățenii care se prezintă cu probleme de tot felul la primărie.

Zilele acestea am adresat o solicitare de informații către primăria municipiului Bălți. Am solicitat în scris lista persoanelor care au beneficiat de abonamente lunare pentru un an în transportul electric orășănesc din banii publici pentru anul 2016 și ce locuri de muncă și funcții dețin aceștia. Am analizat contractul de achiziții publice prin care s-au cumpărat aceste abonamente și am vrut să văd cine beneficiază de ele.

Ieri am fost telefonată de către șefa Direcției asistență socială și protecția familiei din Primăria municipiului Bălți, doamna Veronica Munteanu. Nu o cunosc pe această doamnă și nu am avut nicio conversație cu ea  până atunci.  Doamna  Munteanu s-a prezentat și  și-a permis să mă interogheze cu aroganță, lipsă de respect și pe o tonalitate ridicata a vocii inacceptabile,  întrebându-mă cine sunt și cu ce ocazie mă interesez de secția dânsei, care este scopul scrisorii și dacă îmi dau seama că este vorba despre informație cu caracter personal .  Cu aceeași aroganță, doamna Munteanu mi-a reproșat că nu îmi bazez solicitările pe legislația în vigoare și că nu am habar ce solicit. Am reușit să-mi păstrez calmul și să-i spun că sunt locuitor al municipiului Bălți si ca sunt în drept să mă interesez despre problemele de ordin cetățenesc ce privesc banul public.  Auzind acestea, doamna Munteanu s-a enervat și mai rău și mi-a strigat că nu e treaba mea,  continuând cu întrebări și intimidări. 

I-am răspuns doamnei că dacă ar oferi abonamentele doar  asistenților sociali și celor care vizitează persoanele din grupurile de risc, care înfăptuiesc un lucru nobil, care ajută persoane aflate în dificultate, nu ar avea de ce să se enerveze și ar putea răspunde calm la întrebările mele.  Faptul că doamna Munteanu a fost atat de nervoasă demonstrează că are lucruri de ascuns și că întrebările mele o deranjează.

Nu a trecut niciun minut după ce mi-a închis telefonul, că doamna Munteanu m-a sunat a doua oară să mă întrebe dacă reprezint  vreo organizație obsteașcă. Doamna a sunat de pe un număr fix (023154682). Cred că ar fi potrivit ca dumneavoastră să verificați câte apeluri telefonice neoficiale face această funcționară de pe acest număr. 

Eu cred că funcționarii publici care muncesc în domeniul asistenței sociale trebuie să fie persoane cu niște calități deosebite, cu respect și dragoste față de oameni, care denotă compasiune și răbdare. Vă cer imperativ să luați măsuri ferme, încat astfel de situații să nu se mai repete. Îmi doresc din tot sufletul ca lucrurile să se schimbe în bine, iar noi, cetățenii, să ne simțim ajutați și respectați de cei care sunt în drept și în obligație să o facă.

 

Diana Grosu
2016-07-01 11:46:00

Comentarii