Partidul Acțiunii Comune – Congresul Civic: donații de a câte 100.000 de la șase companii

Irina Odobescu
01/07/2021
Foto: Congresul Civic via Facebook

Veniturile din donații în campania electorală pentru Partidului Acțiunii Comune – Congresul Civic au ajuns la 781.100 de lei. Banii au fost încasați de la șase firme. Toate au depus pe contul partidului câte 100.000 de lei. Donatorii partidului sunt angajați la stat și în sectorul privat, care au contribuit de la 1.100 de lei până la 25.000.  

Mijloacele bănești donate de la persoanele juridice din Moldova, în valoare de 600.000 de lei, au venit de la firmele Fast Forward SRL, OCN Direx-Pro Invest SRL, SRL Gexim Sud, Sem-Vin service SRL, SC Zurand Auto SRL și Aurnecvin SRL.

Fast Forward SRL, potrivit portalului infobase.md, are indicat pentru 2018 un profit de doar 323,40 mii de lei. Date despre 2019–2021 nu sunt disponibile. OCN Direx-Pro Invest SRL este o organizație de microfinanțare, iar datele deschise arată că venitul până în 2018 a fost de circa 460.000 de lei anual. 

SRL Gexim Sud indică un venit de 398.000 de lei în 2019, cel mai mare în raport cu 2018 și 2017. Denumirea anterioară a companiei a fost Publicația periodică Ziarul Curierul de Sud SRL. Sem-Vin Service SRL este compania specializată în fabricarea și comercializarea vinului din struguri. Cel mai mare profit net a fost în 2019, comparativ cu doi ani anteriori și a ajuns la 34,5 mii de lei. Profitul din vânzări a ajuns la 24,79 milioane de lei. 

SC Zurand Auto SRL are ca activitate de bază întreținerea și repararea autovehiculelor. Compania indică un venit din vânzări, pentru 2019, de 700.400 de lei. Aurnecvin SRL în 2019 a câștigat din vânzări de 2,65 milioane de lei, pe când profitul net a ajuns la 188,70 mii de lei. SRL-ul se specializează în fabricarea vinurilor. 

Notă: Acesta este ultimul Raport de monitorizare prezentat la CEC de partid. Toate raportele pot fi accesate aici. 

Cheltuielile Partidului Acțiunii Comune – Congresul Civic au depășit 760.000 de lei. Cea mai mare sumă plătită, până în cea de-a cincea săptămână, conform raportului, pentru materialele promoționale, constituie 343.800 de lei. 165.000 de lei au fost plătiți pentru tipărirea ziarelor electorale.

Chetuielile publicitare au ajuns la 140.000 de lei, iar banii transferați pentru panouri electorale au întrecut suma de 127.000 de lei. Pentru organizarea evenimentelor electorale partidul a achitat peste 43.000 de lei. Cheltuielile de transport au ajuns la aproape 34.000 de lei.

Anticoruptie.md monitorizează rapoartele financiare ale concurenților electorali la alegerile parlamenatre anticipate din 11 iulie 2021. Vă vom informa despre cine sunt donatorii partidelor și cum și pentru ce cheltuie banii concurenții electorali. Ne poți susține cu o donație ca să investigăm schemele de finanțare ilicită, interesele obscure și candidații cu probleme de integritate.

Irina Odobescu
01/07/2021



Become a Patron!

Comentarii