Am rămas fără căldură și înghețăm în casele atribuite SEL-15

Mariana Atanasova-Cataeva
21/10/2016

Nici azi noi, toți cei care facem parte din SEL 15, nu avem căldură în casele noastre. Mai bine de o saptămână nu reușesc să înțeleg DE CE nu suntem conectați și când se va încheia lupta noastră cu frigul în locuință, unde termometrul îmi arată +9 grade. În așteptarea minunii că azi-mâine se rezolvă problema, fiecare încercăm să ne salvăm care și cum poate, îmbrăcați ca afară, folosind reșouri, cuptoare, climatizoare, termofoare... Drept urmare, unghere pline de mucegai, ferestre umezite.... dar cel mai grav - lume bolnavă... Mi-am pus scopul să mă implic personal. De trei zile stau pe telefoane și tot nu am dus-o la capăt. Mă simt umilită că nu există legi care să funcționeze și nu are cine să poarte responsabilitate pentru acest fapt. Mă intreb, de ce pestre drum casele au căldura și noi Nu? Deci, nu e legat de o defecțiune pe acest sector, ci doar că suntem atribuiți SEL-ului 15. Când sun la SEL-ul nostru, tel.022/75 15 29, mi se spune că de vină este „Termoelectrica”. Când sun la dispeceratul „Termoelectrica”, tel 022/75 15 29, mi se zice că autoritățile nu au prezentat toate actele SEL-ului. Telefonez din nou la SEL. Mi se spune că toate actele au fost expediate. Rog să mi se dea date concrete. În anticameră  aflu că a fost expediată scrisoarea de conectare din data de 13 octombrie, prin fax. Apoi alta pe 19 octombrie, cu ștampila originală, la aceasta fiind atașată și lista pașapoartelor tehnice ale celor 79 de clădiri, care confirmă pregătirea tehnică a blocurilor. Buuunnnn, revin la Termoelectrica. Vorbesc cu dna Popa, operatoare. Le zic că aveți toate actele necesare. Nu, mi se răspunde, nu au văzut nimic. Nu este permisiune la conectare pentru casele din sectorul SEL -15. DE CE, iar intreb??? Cine dă permisiunea? Direcția centrală a „Termoelectrica”, mi se spune la dispeceratul lor. Și cum să sun acolo? Nu au contactele. Astăzi de dimineață iarăși m-am forțat să sun într-o direcție și alta, ca să aflu la ce etapă a ajuns întrebarea noastră. Încă nu este permis. Altă dna inginer de la dispeceratul „Termoelectrica”, Larisa Carmanova, îmi explică, că suplimentar cererii și pașapoartelor tehnice ale caselor, SEL-ul nostru trebuie să prezinte și tranzacția privind datoriile. Ce înseamnă asta, mă interesez? Că SEL-ul își asumă responsabilitatea pentru datoriile înregistrate. Dumneaei afirmă că au fost de urgență scoși la serviciu în zilele programate de odihnă (hramul Chișinăului) și că toate SEL-urile care au prezentat dosarul imediat au fost conectate. Și că ei tot se întreaba de ce tergiversează SEL 15. Ajung să întreb și asta la SEL. Primesc prima veste de speranță, că până mâine, se încearcă soluționarea. AZI E 21 OCTOMBRIE, mai bine de o săptămână de frig în case.... Câtă umilință simt... și fiecare dintre noi, cei care suferim din cauza neglijenței autorităților locale. De ce eu, care achit toate serviciile la timp, inclusiv cele pentru energia termică, nu pot să mă bucur de serviciile de care trebuie să beneficiez legal? Am reușit să discut cu dl director al SEL-15 la telefonul mobil. Dumnealui mi-a zis că nu deține informația completă, fără să-mi explice a cui totuși e vina că mai bine de o săptămână nu este rezolvată problema încălzirii în sectorul nostru. Doar mi-a promis că azi-seara, mâine se va hotărî totul... dar cine poartă răspunderea pentru această nelegiuire, întreb, că suntem bolnavi, că avem de achitat pentru folosirea energiei elctrice căutând alte surse de încălzire, pentru că în apartamente e umed, mucegai... Dumnealui mi-a răspuns că și el are copil de un 1 an și că se încălzește de la reșou și nu e grav. Cam asta am înțeles. CĂ NU E GRAV. SĂ AVEM RĂBDARE, iar răbdarea mea e sub orice limită. Rog intrevenția Dvs, pentru a afla CINE VA RĂSPUNDE ÎN FAȚA MEA ȘI A TUTUROR LOCATARILOR DIN SECTORUL ATRIBUIT SEL-15 PENTRU LIPSA CĂLDURII TERMICE, DEȘI TREBUIA SĂ FIM CONECTAȚI DIN DATA DE 13 OCTOMBRIE?

Notă: sesizarea nu reprezintă un material jurnalistic. Centrul de Investigații Jurnalistice nu este autorul sesizării. Informația reprezintă doar opinia autorului sesizării. În caz de dezacord, persoana vizată este în drept să vină cu o reacție, iar instituția noastră o va publica pe acceași platformă și o va trata în condiții egale.

Notă: sesizarea nu reprezintă un material jurnalistic. Centrul de Investigații Jurnalistice nu este autorul sesizării. Informația reprezintă doar opinia autorului sesizării. În caz de dezacord, persoana vizată este în drept să vină cu o reacție, iar instituția noastră o va publica pe acceași platformă și o va trata în condiții egale.

Alte sesizări pentru

Mariana Atanasova-Cataeva
21/10/2016

Comentarii