Începe evaluarea celor 16.000 de angajați ai Ministerului Afacerilor Interne

Ilie Gulca
13/09/2021
Șefa Departamentului de selectare și evaluare al MAI, Vica Anton

Viitorii angajați ai Ministerului Afacerilor Interne (MAI) și ai instituțiilor subordonate acestuia vor fi selectați mai riguros în baza unor metodologii de evaluare conforme cu standardele internaționale. Acelorași evaluări vor supuși și persoanele care dețin deja funcții în subdiviziunile MAI. 

Departamentul de selectare și evaluare, creat în cadrul Academiei „Ștefan cel Mare” a Ministerului Afacerilor Interne (MAI), va fi responsabil de testarea angajaților acestei instituții cu un efectiv de aproximativ 16.000 de persoane. Testele de cultură generală, primul filtru de selecție, vor fi completate electronic de candidații la angajare. După acestea, vor urma evaluare fizică și psihologică a candidaților, se menționează într-un comunicat al PNUD Moldova, care sprijină acest proiect.  

Dacă vor obține punctajul necesar la prima probă, candidații vor putea accede la următoarele etape unde vor fi evaluați din punct de vedere fizic și psihologic. La final, cei care vor trece de toate etapele testării vor merge în subdiviziunile în care sunt orientați unde vor susține interviul și proba scrisă în baza aspectelor specifice pentru fiecare domeniu relevant subdiviziunilor date.

Pe viitor, vor fi create subdiviziuni ale departamentului în zona de sud a țării, la Cahul, și în zona de nord, la Bălți, astfel ca serviciul să poată fi accesat mai ușor de potențialii solicitanți. Departamentul ar putea să presteze, la cerere, servicii de evaluare și selectare și pentru alte instituții precum Centrul Național Anticorupție, Serviciul Protecție și Pază de Stat, Administrația Națională a Penitenciarelor etc.

Ilie Gulca
13/09/2021



Become a Patron!

Comentarii