Motiv de bucurie pentru şoferii cheflii: Procurorul general a propus anularea pedepsei penale pentru cei care conduc în stare de ebrietate

Julieta Saviţchi
20/09/2021

Procurorul general, Alexandr Stoianoglo, a lansat o iniţiativă legislativă privind abolirea pedepsei penale pentru şoferii care vor fi prinşi în stare de ebrietate la volan. O altă facilitate de care ar putea să beneficieze şoferii moldoveni, dacă va fi admisă iniţiativa lui Stoianoglo, este că agenţii de patrulare nu vor fi în drept să oprească mijloacele de transport în cazul dacă cei de la volan nu vor încălca regulile de circulaţie.

Procurorul general a anunţat luni, în cadrul unui briefing, că urmează a fi menţinută pedeapsa penală doar pentru şoferii care au comis accidente de maşină soldate cu victime, fiind în stare de ebrietate. În restul cazurilor, cei care vor fi prinşi beţi la volan să fie pedepsiţi contravenţional, cu amendă, muncă neremunerată în folosul comunităţii sau cu 15 zile de arest, în toate cazurile cu privarea de dreptul de conduce mijloace de transport de la șase luni până la trei ani. Totodată, cei care vor fi prinşi beţi la volan urmează să-şi primească pedeapsa în cel mult 30 de zile din momentul cimiterii contravenţiei.

O pedeapsă mai dură este prevăzută pentru şoferii care vor fi prinşi repetat că conduc în stare de ebrietate. În acest caz urmează să fie prevăzută confiscarea mijlocului de transport. Alexandr Stoianoglo şi-a argumentat iniţiativa prin ponderea înaltă a infracţiunilor ce ţin de conducerea în stare de ebrietate, ce constituie până la 30 la sută din numărul total de crime şi infracţiuni. „Acest efort profesional al sutelor de polițiști, procurori și judecători, dar și efort extrem de mare din punct de vedere financiar al statului, nu corespunde riscurilor și amenințărilor reale, cu care se confruntă statul și societatea”, a declarat Stoianoglo.

Cât priveşte necesitatea aplicării interdicţiei de a opri şoferii care nu au încălcat regulile de circulaţie, Stoanoglo a argumentat prin asigurarea prezumţiei nevinovăţiei şi nivelul înalt al corupţiei printre agenţii de circulaţie. „Factorul corupției este foarte ridicat în cazurile opririi nejustificate a automobilelor, iar de altă parte, nu influențează în niciun fel securitatea la trafic. Guvernul și MAI ar trebui să se preocupe mai mult de aspectele de educație și un complex de acțiuni preventive. Școlile auto, dar și mass-media trebuie implicate activ în acest proces”, a argumentat Stoianoglo.

Articolul 264 prim din Codul Penal prevede pentru conducerea în stare de ebrietate a mijloacelor de transport de la 200 până la 240 de ore de muncă neremunerată în folosul comunităţii, cu anularea dreptului de a conduce mijloace de transport.

Julieta Saviţchi
20/09/2021



Become a Patron!

TestRapid

Comentarii