România și Ucraina propun reluarea circulației trenurilor internaționale de pasageri. Calea Ferată din Moldova nu are nici bani și nici vagoane

Ilie Gulca
04/08/2021

Directorul Căilor Ferate Române (CFR), Ovidiu Vizante, a solicitat directorului Căii Ferate din Moldova (CFM), Oleg Tofilat, comunicarea în scurt timp a propunerilor pentru circulația trenurilor dintre Chișinău și București și Ungheni și Iași. De asemenea, Căile Ferate Ucrainene (CFU) au propus CFM reluarea circulației trenului Chișinău–Odesa începând cu 12 august, în condițiile în care restricțiile legate de pandemie au fost relaxate

„În situația în care nu vom primi răspuns din partea Dvs., suntem în imposibilitatea de a solicita capacitate de infrastructură la administratorul infrastructurii feroviare din România. Ca urmare, trenurile nu vor fi planificate în planul de mers tren 2021-2022”, se menționează în demersul CFR.

La rândul său, întreprinderea CFU consideră că direcția Chișinău-Odesa-Chișinău era una din cele mai rentabile pentru CFM în perioada de vară.

De cealaltă parte, potrivit fostului deputat al Platformei DA, Alexandru Slusari, CFM refuză restabilirea circulației internaționale, invocând faptul că vagoanele sunt în stare deplorabilă.

„Pentru majorarea semnificativă a veniturilor întreprinderii strategice nu este posibil de reparat 20 de vagoane. Cel puțin, din banii împrumutați, în baza unui plan concret și real de restabilire a circulației. În schimb, mii de angajați, care de șase luni nu primesc salarii, sunt trimiși la bănci după credite”, a comentat fostul deputat al Platformei DA, Alexandru Slusari. Fostul vicepreședinte al Parlamentului a propus ca situația de la CFM să fie discutată urgent la prima ședință a viitorului guvern.

Foști manageri ai CFM a declarat că întreprinderea se află într-o stare cu totul deplorabilă. Cea mai mare parte a vagoanelor nu au dreptul să iasă în circuitul internațional. În plus, transportul de pasageri generează mai multe pierderi decât venituri întreprinderii. Reamintim că circulația trenurilor internaționale a fost sistată în 2020 din cauza pandemiei.

Un raport de audit despre felul în care au fost gestionate resurselor financiare publice și patrimoniul public de către CFM în 2018–2019, efectuat de Curtea de Conturi, dezvăluie o gestiune defectuoasă a întreprinderii și o mulțime de scheme de corupție prin care această entitate economică a fost căpușată în ultimii ani.

Ilie Gulca
04/08/2021



Become a Patron!

Comentarii