Patru poduri peste Prut, pentru a consolida conexiunea dintre România și Republica Moldova

Ion Chișlea
22/06/2022
Podul de la Ungheni urmează să joace un rol primordial în traficul rutier dintre cele două maluri ale Prutului

Patru poduri peste Prut - la Ungheni, Leușeni, Sculeni și Cahul - urmează a fi construite, reconstruite sau reabilitate în următorii ani de România, pentru a consolida conexiunea cu Republica Moldova și rețeaua de drumuri regionale.

„Autoritățile române au finalizat recent expertizele tehnice necesare pentru reabilitarea podurilor poziționate la punctele de trecere a frontierei Cahul-Oancea și Sculeni-Sculeni, urmează să fie elaborată documentația de avizare  a lucrărilor și identificate surse de finanțare. Lucrările vor fi licitate și executate de către România. Aceleași proceduri au fost și urmează a fi efectuate în cazul reconstrucției podului poziționat la punctul de trecere a frontierei, Leușeni-Albița”, ne-a comunicat Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale (MIDR).

MIDR menționează că podurile vor fi executate conform procedurilor de licitație și a proiectelor tehnice, fără a numi exact termenele de finalizare a lucrărilor.

Podului Ungheni-Ungheni, care va fi construit din surse financiare ale României, urmează a fi finalizat în 2023 și are un rol prioritar în dezvoltarea și reabilitarea rețelei de drumuri prioritare, în special a celor care fac parte din Rețeaua Trans Europeană de Transport (TEN-T), extinsă inclusiv pe teritoriul țărilor Parteneriatului Estic.

„Noua arteră rutieră va contribui semnificativ la crearea unui sistem eficient de transport care ar satisface necesitățile cetățenilor în mobilitate și ar facilita comerțul pe piețele autohtone și internaționale, ținând cont de rolul pe care Republica Moldova îl poate avea în calitate de punte dintre UE și țările Comunității Statelor Independente (CSI)”, afirmă cei de la MIDR.

Prin intermediul podului va fi asigurată conexiunea rețelei drumurilor publice naționale a Republicii Moldova cu autostrada A8 Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni, inclusă în Rețeaua trans-europeană de transport.

„Republica Moldova preconizează extinderea autostrăzii menționate asigurând conexiunea cu municipiul Chișinău prin intermediul drumului expres M5 Frontiera cu Ucraina - Criva - Bălţi - Chişinău - Tiraspol, precum și conexiunea cu drumurile de acces către un nou punct de trecere a frontierei moldo-ucrainene în apropierea municipiului Soroca”, adaugă MIDR.

Totodată, MIDR susține că podul de la Ungheni va prelua o bună parte a fluxului de transport de la celelalte puncte de trecere a frontierei moldo-române.

Construcția și reabilitarea celor patru poduri a fost discutată în ședința de la Chișinău a grupului de lucru moldo-român în domeniul infrastructurii rutiere, în perioada 16-17 iunie curent. În cadrul ședinței au fost semnate mai multe documente protocolare.   

Ion Chișlea
22/06/2022




Textele de pe pagina web a Centrului de Investigații Jurnalistice www.anticoruptie.md sunt realizate de jurnaliști, cu respectarea normelor deontologice și sunt protejate de dreptul de autor. Preluarea textelor știrilor și a investigațiilor jurnalistice se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agenții, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat de pe www.anticoruptie.md în primul alineat, iar în cazul posturilor de radio și TV – se citează obligatoriu sursa.

Preluarea integrală a textelor se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil semnat cu Centrul de Investigații Jurnalistice.



Follow us on Telegram

Comentarii