VIDEO// Comisia Europeană, alături de Republica Moldova în viitoarele proiecte de infrastructură. Ce ajutor va primi Chișinăul din partea UE

Mădălin Necșuțu
26/11/2021

Comisia Europeană va ajuta Republica Moldova să dezvolte proiecte de infrastructură pentru conectarea țării la drumurile și rețelele feroviare ale Uniunii Europene.

„În ceea ce privește aspectul financiar, avem în înțelegerea Uniunea Europeană - R. Moldova mai multe sume importante de sprijin financiar în planul de redresare, în planul Parteneriatului Estic, în viitoarea asistență macrofinanciară, toate cu o componentă importantă în ele - de transport și infrastructură. Dezvoltarea transportului, a conexiunilor cu partenerii săi, conectarea la rețelele de transport a Uniunii Europene, înseamnă accesul la piață, or în momentul de față Moldova are în UE principala destinație comercială.

Noi suntem pregătiți să sprijinim financiar, dar și tehnic, să ajutăm la creșterea capacității administrative, de asemenea să dăm exemple de bune practici pe care le găsim în statele membre UE, ceea ce înseamnă propunerea unor proiecte solide care să fie ușor finanțabile, să aibă un management cursiv astfel încât să fie îndeplinite în termen”, a declarat Vălean în cadrul conferinței susținută alături de premierul Natalia Gaviliță, joi, la Chișinău.

La rândul său, Natalia Gavrliță a declarat că a discutat cu comisarul european, Adina Vălean, mai multe proicte de infrastructură pe care actuala guvernare dorește să le implementeze.

„Pentru noi este importantă și continuarea dezvoltării și reabilitării rețelei de drumuri naționale prioritare. Moldova va beneficia de construcția unui nou pod peste Prut la Ungheni. Acest pod va scurta călătoria spre Iași cu 30 de minute. Vom avea un nou pod peste Nistru, lângă Soroca, care va scurta călătoria la Kiev și va atrage noi fluxuri de transport de mărfuri. Urmează să reabilităm podul Giurgiulești-Galați, pentru a-i majora capacitatea. Avem asigurate finanțări majore pentru tronsoanele: Leușeni-Chișinău-Dubăsari, Unguri-Soroca, Tighina-Căușeni-Cimișlia, Slobozia Mare-Giurgiulești, Hîncești-Leova-Cantemir, centura de la Vulcănești și alte drumuri care devin începând cu anul viitor șantiere.

Și asta nu e tot. Guvernul vrea să scoată din degradarea la care a ajuns Calea Ferată din Moldova. Am aprobat un nou cod feroviar, care a liberalizat serviciile pe rețeaua de căi ferate și a deschis drumul pentru noi investiții în domeniu. Suntem în discuții avansate cu parteneri din Franța pentru modernizarea infrastructurii pe tronsonul Ungheni-Chișinău, ceea ce va reduce cu 3 ore timpul de circulație a trenurilor de pasageri între Moldova și România”, a declarat Gavrilița.

Mădălin Necșuțu
26/11/2021




Textele de pe pagina web a Centrului de Investigații Jurnalistice www.anticoruptie.md sunt realizate de jurnaliști, cu respectarea normelor deontologice și sunt protejate de dreptul de autor. Preluarea textelor știrilor și a investigațiilor jurnalistice se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agenții, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat de pe www.anticoruptie.md în primul alineat, iar în cazul posturilor de radio și TV – se citează obligatoriu sursa.

Preluarea integrală a textelor se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil semnat cu Centrul de Investigații Jurnalistice.



Follow us on Telegram

Comentarii