Discursul de ură, amplificat de campania electorală în Republica Moldova. Cum apreciază experții Promo-LEX aceste tendințe

Mădălin Necșuțu
17/06/2021
Promo-LEX

Discursul de ură s-a intensificat în ultima vreme, pe măsură ce concurenții electorali au intrat în campania electorală pentru alegerile parlamentare anticipate ce vor avea loc pe 11 iulie, se arată în rapoartele de monitorizare ale Asociației Promo-LEX.

Experții Promo-LEX au identificat 59 de cazuri de discurs de ură în perioada de monitorizare 11 mai–7 iunie, din care 15 au fost generate de opt concurenți electorali înscriși în cursa pentru un fotoliu de deputat. Sursa citată mai spune că mesajele de intoleranță au țintit diverse grupuri: politicieni, femei, minoritățile sexuale – LGBT, persoanele cu dizabilități, romi, bărbați, migranții etc.

Autorii celor două rapoarte mai scriu că 29 de cazuri au fost înregistrate pe rețelele de socializare.

Experta în domeniul monitorizării discursului de ură din cadrul Promo-LEX, Irina Corobcenco, a declarat pentru G4Media că este de așteptat ca numărul cazurilor de discurs de ură să crească odată cu intrarea în ultima lună de campanie electorală.

„În general, ca și în anii precedenți, în media tradiționale înregistrăm cazuri de discurs de ură, dar nu atât de multe în comparație cu media online. Observațiile noastre în ultimele săptămâni arată că media online și rețelele de socializare sunt spațiile unde înregistrăm cele mai multe cazuri. La televiziune, mai puțin”, a explicat Irina Corobcenco.

Mădălin Necșuțu
17/06/2021



Become a Patron!

Comentarii