Reacția Moldinconbank la sesizarea interpretei Diamanta Paterău despre furtul de bani de pe cardul său bancar

Anticoruptie.md
21/09/2022
Sursa foto:Molinconbank

Banca Moldinconbank a venit, miercuri, cu o reacție la sesizarea „VIDEO // Mi-au dispărut bani de pe cardul salarial, iar Moldinconbank nu vrea să investigheze cazul”, publicată pe harta interactivă a portalului Anticoruptie de interpreta de muzică populară Diamanta Paterău, care reclamă că i s-au furat bani de pe cardul bancar, dar instituția bancară nu s-ar fi arătat interesată să investigheze cazul. În reacția adresată portalului Anticoruptie.md, Moldinconbank se declară dispusă să investigheze cazul și susține că a oferit clientei codul secret (parola SMS OTP ) fără de care tranzacția suspectă nu ar fi avut loc, lucru negat de clienta păgubită.     

Ca și în răspunsul oferit Diamantei Paterău, pe care Anticoruptie.md l-a publicat, banca repetă aceleași sfaturi-șablon privind necesitatea de securizare a cardurilor bancare. Precizăm că portalul Anticoruptie.md a primit, de la publicarea materialului în baza sesizării interpretei Diamanta Paterău, câteva plângeri de la clienți ai băncii Moldinconbank, care reclamă furturi similare de bani de pe cardurile bancare.   

Publicăm în continuare reacția integrală a băncii Moldinconbank la cazul de furt de pe cardul bancar, sesizat de interpreta Diamanta Paterău:

„Vă informăm că, din momentul în care a fost sesizat de client, Moldindconbank a inițiat verificările necesare și i-a prezentat operativ toate informațiile stabilite, privind tranzacția frauduloasă. Clientei i s-a explicat că banii i-au fost extrași de pe cardul ei în baza parolei SMS OTP expediate la numărul ei de telefon. În urma conversației telefonice de ieri cu reprezentantul băncii, clienta a recunoscut că a accesat un link suspect în acea perioadă. Totodată, banca a recomandat clientei să depună o plângere la poliție pentru investigații minuțioase. Din partea noastră, suntem deschiși și colaborăm activ cu instituțiile competente, la sesizările din partea acestora. Moldindconbank repetat atrage atenția clienților la riscurile de fraudă. Constant informăm deținătorii de carduri, prin SMS-uri, prin publicații pe rețele de socializare, articole în presă despre măsurile de siguranță necesare.

Iată câteve recomandări:

  • Nu trebuie să oferiţi nimănui, sub nici un pretext, datele de card şi mai ales parolele de unică folosinţă primite prin mesaje SMS pe telefon. Analogic vorbind, dacă transmitem cheia de la casă răufăcătorilor – la sigur în scurt timp răminem fără bunuri din casă, datele de card şi parolele de unică folosinţă transmise sînt cheia care odată transmisă escrocilor, rămînem fără banii din cont.
  • Lucrătorii bancari nu apelează deţinătorii de card pentru a solicita datele de card şi mai ales parolele de unică folosinţă primite  prin mesaje SMS pe telefon, respectiv dacă deţinătorii de card sînt apelaţi de persoane care solicită parolele de unică folosinţă primite  prin mesaje SMS pe telefon, acele persoane sînt escroci!
  • Fraudatorii pot găsi informații de bază online despre Dvs. sau despre afacerea Dvs. (de exemplu, profiluri social-media, date furnizate pentru cardurile de discount). Nu presupuneți că un apelant este autentic doar pentru că are astfel de detalii!
  • Nu oferiţi niciodată cardul Dvs. bancar persoanelor terţe şi nu permiteţi să fie fotografiat sau făcută o copie xerox a cardului;
  • Nu accesaţi link-urile de la adrese necunoscute, neverificate, inclusiv link-urile care redirecţionează către presupuse site-uri ale unor companii, bănci, sisteme de plăţi etc.;
  • Nu comunicaţi nimănui informaţiile Dvs. personale, ale cardului Dvs. bancar (data expirării, codul PIN, codul de securitate CVC/CVV format din 3 cifre tipărit pe partea verso a cardului etc.) şi codurile tranzacţiilor recepţionate de la bancă, răspunzând la e-mailuri, apeluri telefonice, mesaje SMS (chiar dacă acestea sunt expediate ca fiind din numele băncii sau de la un număr de telefon care pare asemănător sau chiar este identic cu cel al băncii). Pentru orice transferuri de bani, recompense, bonusuri etc. pe cardul Dvs. bancar, persoana care vă expediază mijloace financiare are nevoie doar de numărul cardului!
  • Vă recomandăm ca orice dispozitiv de pe care efectuaţi tranzacţii să fie mereu verificat de prezenţa viruşilor cu ajutorul programelor anti-virus, anti-phishing actualizate şi legale.
  • Vă recomandăm să trataţi cu suspiciune toate ofertele de tip “prea frumos să fie adevărat””.
Anticoruptie.md
21/09/2022



Follow us on Telegram

Comentarii