Se întețesc amenzile pentru ORIZONT TV. Ce încălcări au fost depistate de această dată

Anticoruptie.md
26/09/2023
consiliuaudiovizual.md

Consiliul Audiovizualului (CA) a amendat cu 8 000 de lei postul de televiziune ORIZONT TV. Decizia a fost luată în cadrul ședinței de vineri, 22 septembrie. Postul de televiziune a prezentat informații neverificate în știri. Amenda a fost completată și cu o avertizare publică, deoarece nu a asigurat exactitatea, corectitudinea și echilibrul diferitor opinii. Jurnaliștii Anticoruptie.md au prezentat în cadrul anchetei jurnalistice „TELEVIZIUNILE „CU NOUĂ VIEȚI” ALE PARTIDULUI ȘOR ȘI PSRM” cum trei dintre cele șase televiziuni cu licențele suspendate de Comisia pentru Situații Excepționale (CSE) pentru lipsa unei informări corecte despre evenimentele naționale, dar și războiul din Ucraina, au migrat pe frecvențele altor posturi tv, inclusiv pe cele ale postului Orizont TV. 

Potrivit sursei citate, postul ORIZONT TV ar fi prezentat informații neverificate și incomplete în știri. În principalul buletin informativ al serii din 16 august 2023, echipa redacțională a pus în prim plan proiectele de infrastructură din regiunea găgăuză. La fiecare etapă a meterialului publicat fiind amintită implicarea liderului Partidului Șor, declarat neconstituțional, Ilan Șor.  „Din știrile ORIZONT TV reiese că reprezentanții administrației publice nu au participat nici la inaugurarea proiectului din localitate și nici nu au făcut declarații pe marginea celor realizate. Drept surse de finanțare au fost amintite fondurile locale și donațiile unor sponsori necunoscuți, fără a fi probată veridicitatea informației”, menționează CA. 

„Într-un articol din 23 august 2023 al Ziarului de Gardă, s-a menționat că reprezentanții primăriei comunei Svetlâi au declarat că de reabilitarea celor două străzi din localitate s-a ocupat o companie din Republica Moldova și au solicitat bașcanei, Evghenia Guțul, să nu facă publicitate Partidului Politic „Șor” și lui Ilan Șor. În consecință, reportajele au fost realizate fără a verifica informațiile difuzate, iar după apariția în spațiul public a informațiilor contrare celor difuzate, serviciul media nu a prezentat rectificările necesare în cadrul următoarelor buletine de știri, astfel, s-a atestat lipsa informării corecte și a bunei-credințe din partea furnizorului în prezentarea informațiilor de interes public” precizează CA.

De asemenea, ORIZONT TV a primit și o avertizare publică pentru faptul că„ în subiectul „Deputații nu au aprobat componența și structura viitorului Comitet Executiv” din principalul buletin informativ „Știri” din 4 august 2023, nu a prezentat sursa privind numărul oamenilor participanți la un protest din UTA Găgăuzia”. Inclusiv, nu a prezentat opiniile contra-protestatarilor. „Lipsa surselor de documentare face ca informația prezentată publicului să fie subiectivă”,  cu mențiunea că o asemenea informație de interes public trebuia să conțină mai multe puncte de vedere,„ pentru a asigura formarea unei imagini complexe și informarea corectă a consumatorilor”, a conchis sursa citată. 

Amintim că în data de 8 septembrie curent Orizont TV a primit alte 11 amenzi în sumă totală de 75 000 lei, întrucât a difuzat publicitate cu conținut mascat în favoarea lui Ilan Șor.

 

Anticoruptie.md
26/09/2023




Textele de pe pagina web a Centrului de Investigații Jurnalistice www.anticoruptie.md sunt realizate de jurnaliști, cu respectarea normelor deontologice și sunt protejate de dreptul de autor. Preluarea textelor știrilor și a investigațiilor jurnalistice se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agenții, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat de pe www.anticoruptie.md în primul alineat, iar în cazul posturilor de radio și TV – se citează obligatoriu sursa.

Preluarea integrală a textelor se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil semnat cu Centrul de Investigații Jurnalistice.



Follow us on Telegram

Comentarii