Dragi prieteni, banii voștri nu sunt în siguranță. Aveți educație financiară. Nu oferiți nimănui datele cardului. Nu le introduceți pe site-uri dubioase. Nu faceți click pe link-uri suspecte. Și, cu toate acestea, banii se fură din contul de la bancă. Te trezești într-o bună zi că economiile acumulate, pur și simplu, dispar. Anunți imediat banca. Victoriabank, în cazul meu. Primul lucru pe care-l auzi – Dvs. ați făcut aceste tranzacții. Adică, o sumă imensă, împărțită în trei tranzacții, efectuate în 3 secunde la un restaurant suspect din Uruguay. Ditamai petrecere, la ora 5 dimineața, eu fiind în Moldova. Apoi te probozesc de ce i-ai anunțat tocmai la 4 seara. Ce contează că banca nu m-a anunțat despre intenția de tranzacții suspecte? Banca nu a cerut confirmare că sunt eu cea care le face și, în cele din urmă, le-a autorizat. Am insistat mult zilele următoare să fie anulate tranzacțiile, căci încă mai erau în regim de așteptare. Banca a zis că nu poate face nimic, căci sistemul e automat. Cu alte cuvinte, factorul uman în așa situații este exclus. El este ocupat cu blamarea clienților și oferirea unor explicații întortocheate. După cinci zile banii au dispărut de pe cont definitiv.
Poliția Republicii Moldova zice că e vina băncii. Că e un malware sofisticat care atacă mobilul, intră pe aplicația online a băncii și sustrage banii, fără ca tu să poți să faci ceva.
Eu nu intenționez să mă resemnez. Da, nu avem un ombudsman financiar să-mi apere drepturile. Nu avem o autoritate de reglementare a băncilor comerciale la care aș putea să mă adresez. Nu am încredere în capacitatea poliției să-mi facă dreptate. Bineînțeles, nu am încredere că banca va soluționa pozitiv disputa. Și cu toate acestea, voi lupta. Și aici, am nevoie de sfaturile voastre. Dacă ați trecut prin așa situații, care sunt căile legale pentru a returna banii furați, care i-au fost încredințați spre păstrare băncii? Vă cuprind și aveți grijă de voi și de banii voștri.
Notă: sesizarea nu reprezintă un material jurnalistic. Centrul de Investigații Jurnalistice nu este autorul sesizării. Informația reprezintă doar opinia autorului sesizării. În caz de dezacord, persoana vizată este în drept să vină cu o reacție, iar instituția noastră o va publica pe acceași platformă și o va trata în condiții egale.
Comments